Ilgın Hicaz Demiryolu Hattı Açılışı
Ilgın Hicaz Demiryolu Hattı ve İstasyonları
Hicaz Demiryolu, ya da diğer adıyla Hamidiye Hicaz Demiryolu, II. Abdülhamid tarafından Payitaht İstanbul'dan başlayarak, Medine-i Münevvere şehirleri arasında inşa ettirilen demiryolu hattıdır. Hicaz Demiryolunun inşası için siyasi, ekonomik, askeri, dinî birçok sebep bulunmaktadır. İstanbul ile İslam'ın Kutsal Toprakları arasındaki ulaşımı güçlendirmek, bu bölgelere taşınacak askerlerin ulaşımını kolaylaştırmak, Müslüman hacıların daha güvenli bir şekilde İslam topraklarına Hac farizasını yerine getirmek için Hacca gidip gelmesini sağlamak, maksadıyla dönemin Osmanlı Devleti tarafından inşaa ettirilmiş mühim ve büyük bir projedir.
Osmanlı hükûmeti tarafından1893 senesinde, Eskişehir'den Konya'ya bir demiryolu hattı inşa edilmesi için daha önce Adapazarı, Ankara arasındaki demiryolu hattını inşa eden Osmanlı Anadolu Demiryolları (CFOA) Şirketi'ne imtiyaz vermiştir.
Hicaz Demiryolu hattının inşası aynı sene 1893 yılında başlamış ve hattın Eskişehir, Kütahya kısmı 1894'te, Kütahya, Afyonkarahisar. Akşehir Kısmı Ağustos 1895'te, Akşehir, Argıthanı, Çavuşçu göl, Ilgın, Kadınhanı, Sarayönü, Konya kısmı ise Haziran 1896'da hizmete girmiştir.
Hicaz Demiryolu Ilgın tren hattının 127. Sene-i devriyesi münasebetiyle inşasına vesile olan şanlı ecdadımız, 113. İslam Halifesi, 34. Osmanlı Devleti Padişahı, Cennet mekan Sultan 2. Abdülhamid Han hatırası. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun.
Fotoğrafta; Ilgın Tren İstasyonunun hizmete açılışından bir kare. Ilgın tren istasyonunda Şimendifer, günümüz ifadesiyle "Ilgın 41 sayılı tren lokomotif yıl 1898" görevlilerin toplu halde güzel bir hatırası.
Ilgın Araştırmaları Beytullah YILDIRIM
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder