31 Ocak 2022 Pazartesi

Ilgın Beykonak Dediği Sultan Menkıbesi

 Ilgın Beykonak Dediği Sultan Menkıbesi 

"Acaba ayrılıp gitsem mi?"

Beldemizin manevi büyüğü, Anadolu'muzun gönül erlerinden, erenlerinden, velilerinden, ehli Sünnet, sünni bir Müslüman olan Dediği Sultân hazretleri bilindiği üzere Ilgın, Beykonak mahallesi, kadim ve bilinen adıyla Tekke köyündeki tekkesinde metfundur. 

Evliyaullahtan olan Dediği Sultan Hazretlerinin anlatılan menkıbelerinden birisinde rivayet odur'ki;

Tekke'de, Rahle-i tedrisinde, ilim tahsil eden talebesinden birisi, maddî sıkıntı çekiyordu. Gariban, bir gece evinde otururken bunu düşündü uzun uzun. Sonra, kendi kendine; "Böyle ne olacak. Burada ilim tahsil ediyoruz. İyi de paramız yok. Acabâ buradan ayrılıp bir san'ata mı girsem? Çalışır, para da kazanırım" diye düşündü. Tam o anda bir ses işitti dışarıdan. Kulak kabarttı, hocasının sesiydi bu. - Ahmeet! diye sesleniyordu kendisine. Heyecanla fırladı dışarı. Ancak kimseyi göremedi. - "Allah Allah!" dedi. "Hiç kimse yok. Halbuki hocamın sesiydi bu". İyice meraklandı. "Acabâ rüyâ mı görüyorum?" dedi. Bu duygular içindeyken yine duydu aynı sesi. - Ahmeeet! Evet, hocası çağırıyordu kendisini. Heyecanla giyinip çıktı evden. Sesin geldiği yere doğru yürüdü. Fakat o da ne? O gittikçe ses daha geriden geliyordu. Gide gide hocasının evine geldi nihayet. Halbuki arada yedi sokak mesafe vardı. Tam kapıyı çalacaktı ki, kapı açıldı kendiliğinden. Mübarek zat; - Gel evlâdım! Seni ben çağırdım! buyurdu. İçeri girince, sordu: - Maddî sıkıntı içindesin değil mi? Genç büktü boynunu: - Evet hocam. - Biliyorum evlâdım, dedi. Sonra ona bir kese uzatıp; - Al şu parayı, ihtiyaçlarına kullanırsın! buyurdu. Ayrıca eğilip, şefkatli bir sesle; - Evlâdım, o düşündüğünü sakın yapma olur mu! diye fısıldadı kulağına. Ve ekledi: - Parayı her zaman kazanabilirsin. Ama ilmi her zaman öğrenemezsin. Dînini öğrenmek, para kazanmaktan önce gelir. Genç talebe hayli duygulanmıştı. - Peki Hocam! dedi. Elini öpüp, döndü eve. Ve bir daha da ayrılmayı düşünmedi o dergâhtan. 

Fotoğrafta, Ilgın Beykonak'a bulunan Dediği Sultan Tekkesinden genel bir görünümü.

Ilgın Araştırmaları Beytullah YILDIRIM 

https://ilginarastirmalari.blogspot.com

#Ilgın #IlgınAraştırmaları #İstanbulIlgınlılarDerneği #Beykonak #DediğiSultan
Kaynaklar:
Beytullah Yıldırım / Ilgın Araştırmaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder