22 Nisan 2013 Pazartesi

Ilgın Araştırmaları Ilgının Sesi Günden Haber Gazetesi


Ilgın Araştırmaları Ilgının Sesi Günden Haber Gazetesi
Ilgın Araştırmaları Beytullah Yıldırım
Ilgın Hakkında Farklı Kaynaklardaki Yazılarım
Sırların hazinesi olan Bismillah ile başlıyorum. Gayret biz aciz kullardan takdir Cenab-ı Allah (c.c.) dan. 
Ilgın Araştırmaları isimli çalışmaya 2006 yılında bir Ilgın İnternet sitesi kurmak amacı ile başlatmıştım. Ilgın ile ilgili bilgi toplamak amacı ile yaptığım araştırmada maalesef bu konuda bir kaç küçük kitap haricinde tatmin edici yazılı kaynak bulamadım. Söz konusu kitaplarda neredeyse 
birbirlerinin tekrarı niteliğindeydi. Bu sebeple kendim araştırma çalışmalarına başladım. Elde ettiğim bilgileri iki ayrı İnternet sitesinde yayınladım. Bu web siteleri; Uzun yıllar yönetiminde old
uğum ve hizmet etmekten onur duyduğum İstanbul Ilgınlılar Derneği web sitesi ve aslen
Ilgın Eldeş köyünden olmam hasebi ile köyüme de bir vefa borcu olarak Türkiye'de ilk kurulan köy sitelerinden birisi olan Eldeş Köyü İnternet sitesini Eldesnet olarak uzun yıllar yayınladım.
Ilgın ile ilgili araştırma çalışmalarım halen devam etmekte olup her yıl Ilgın çalışma programı yaparak Ilgın merkez başta olmak üzere Belde ve köylerde; tarih, kültür, folklor, inanç, doğal güzellikler başta olmak üzere hemen her konuda bilgi birikimi oluşturarak Ilgınımızı ve çevresinin 
Ilgının Sesi Gündem Haber Gazetesi
tanıtımına katkıda bulunmak istiyorum. Doğru ve yeterli bilgi ile Ilgının değerlerini ortaya koyarak gelişen gelişirken değişen daha güzele doğru çaba sarf etmeyi bir Ilgınlı olarak kendimde vefa borcu olarak telakki ediyorum.
Genelde, Konya yüzeysel, Ilgın'ın tamamı (beldeler ve köyler dahil) ve lokalde ise Eldeş köyü hakkında yaptığım çalışmalar hakkında Ankara Hacettepe Üniversitesi "İnternet'teki Köyler" isimli akademik bir çalışmaya davet etti. Bu çalışmaya katıldım ve Ilgın ve çevresini anlatarak, tanıtarak , söz konusu çalışma kitap olarak yayınladı Ilgın bu kitapta katkılarımla tanıtıldı.
Bir Ilgın sevdalısı kardeşiniz olarak Ilgın Araştırmaları başlığı altında bir blok sitesinde yayınladığım Ilgın Araştırmaları notlarımı buradan sizlerle paylaşmak istiyorum. Takip etmek isteyenler için blok İnternet adresim: http://ilginarastirmalari.blogspot.com sizlerinde katkılarınızı ve yorumlarınızı beklerim.
Ilgının Sesi Gazetesi yönetimine bana bu imkanı verdiği için bu ilk yazım vesilesi ile çok teşekkür ediyorum. Sözde değil özde Ilgın aşkı ile gurbetten sılam Ilgın'a yük ile denk ile kucak dolusu selam ve saygılarımla.

Yukarıdaki yazım Ilgının Sesi Gündem Haber Gazetesi İnternet sitesinde Ilgın Araştırmaları başlığı ile 22.04.2013 tarihinde yayınlanmıştır. Gazete İnternet Sitesi
http://www.ilgininsesi.com
Beytullah Yıldırım / Ilgın Araştırmaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder