15 Nisan 2013 Pazartesi

Ilgın Yukarı Çiğil Kilimleri

Ilgın Yukarı Çiğil Kilim Tezgahı
Ilgın Yukarı Çiğil Kilimleri
Ilgın ve Çevresi Hakkında Genel Bilgiler
Çiğil Kilimleri

Ilgın yöresinde kilim denilince ilk akla gelen Çiğil kilimleri Yukarı Çiğil Beldesinde halen yaşatılmaktadır. Yukarı Çiğil Belde Belediyesinin büyük katkıları ile yaşatılan bu kültür değeri geçmişten geleğe yeni kuşaklara önemli bir miras konumundadır.
Kilim dokuma işi Çiğil Türkleri için Orta Asya'dan kalma geleneksel bir sanattır. Günümüze daha çok hediye ve süs amaçlı olarak kadınlar tarafından yapıla gelmiştir. Her motifti ayrı bir mana ifade eden bu kilimler tarihi bir değer taşımaktadır.
Bu tarihi değere yeniden hayat vermek ve yöre halkına ekonomik bir getiri sağlamak amacıyla Yukarıçiğil Belediyesi; Selçuk Üniversitesi, İl Jandarma Komutanlığı, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Saylık Kilim'in işbirliğiyle 2006 yılında Çiğil Kilimleri Dokuma ve Üretim Merkezini açmıştır.
Bu sanatı daha da ileri götürmek amacıyla bu konuda bir proje hazırlatılarak, AB fonlarına yardım amacıyla müracaat edilmiş ve sonucu beklenmektedir.

Bir Kilim Doku Bana


Bir kilim doku bana ley 
İlmek ilmek yüreğin olsun 
Motif motif gözlerin 
Desen desen tutkuların 
Buram buram memleketim
Elvan elvan Anadolu koksun.

Bir kilim doku bana ley 
Hatıralar içinde saklansın 
Tutuşsun korkular
İhanet yansın 
Vurgunu koy derinliğine 
Hasreti sıkıştır köşeye 
Vuslata imzasını at ki 
Bakanlar beni sansın.

Bir kilim doku bana ley 
Anamın elleri göğe değsin 
Bacım su beklesin çeşmede 
Sitilleri umutla dolsun 
Yalın ayak bir köy çocuğu 
Mektup yazsın köhne okulundan 
Ve yorgun bir akşam 
Martıyı vursun kanadından.


Bir kilim doku bana ley 
Aşkı hürriyet abidesi 
Özgürlüğü sevgi 
Yağlı bir urgan yada kızıl bir kurşun 
Sebep olsun bana 
Ay yıldızlığı bayrağım 
TÜRKİYEM ebed olsun sana.

Kaynaklar:
Beytullah Yıldırım / Ilgın Araştırmaları
Yukarı Çiğil Belediyesi www.yukaricigil.bel.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder