4 Temmuz 2021 Pazar

Ilgın Balkı Düğünleri Aleylim Türküsü

Ilgın Balkı Düğünleri Aleylim Türküsü

Ilgın'ın Balkı Mahallesi kendine has zengin bir yerel halk kültürüne sahiptir. Balkı'da yapılan evlenme eğlencelerinde düğünlerde söylenen ve çevre köylerde pek rastlanmayan Balkı'ya has “Aleylim” adlı bir türkü vardır. Eskiden gelin kız, elinin kınasını sabah namazı çayda yıkar ve çayın kenarına madenî bir para bırakırdı. Bu sırada “yenge” denilen yöresel kıyafetler giymiş genç kızlar hep birlikte “Aleylim” çalar, söylerler “cebel” adı verilen düğüncü delikanlılar ise tüfek atarak kızlara eşlik ederek geleneksel bir adet yerine getirilirmiş. 

BALKI ALEYLİM TÜRKSÜ

Çıktım iğdenin dalına kırılıverdi yar aman da kırılıverdi, 

İğdeyi tutan ellerim yoruluverdi yar aman da yoruluverdi, 

Elin oğlu pek zalım imiş darılıverdi yar aman da darılıverdi. 

İndim yarin bahçesine taş bulamadım yar aman da taş bulamadım, 

Kendime minasıp eş bulamadım can Alim de eş bulamadım, 

Yüzükler yaptırdım kaş bulamadım can Alim de kaş bulamadım. 

İndim yarin bahçesine ayvalık narlık yar aman da ayvalık narlık, 

Ayvayı tutan ellerin görmesin sağlık yar aman da görmesin sağlık,

Fotoğrafta, Ilgın, Balkı Köyü köprü üzerinde çocuklar. Sene 1895.
Kaynaklar:
Beytullah Yıldırım / Ilgın Araştırmaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder